ΚΥΚΛΟΣ CINÉ-CLUB
Η περιφρόνηση, του Jean-Luc Godard
Πέμπτη 2 Ιουνίου 2016, στις 21.30΄
Κήπος της Γαλλικής Αρχαιολογικής Σχολής Αθηνών – Διδότου 6
Είσοδος ελεύθερη
Μετά από τις τρεις επιτυχημένες οργανώσεις του Ciné-Club ολοκληρώνεται το πρώτο μέρος αυτού του κύκλου με μια υπαίθρια προβολή σ’ έναν από τους ομορφότερους κήπους της Αθήνας, αυτόν της Γαλλικής Αρχαιολογικής Σχολής Αθηνών.
Στην τέταρτη συνάντηση του κύκλου CINÉ-CLUB, θα προβληθεί η ταινία «H περιφρόνηση / Le mepris» του μετρ της Νouvelle Vague, Jean-Luc Godard.
Την ταινία που θα απολαύσουμε σε υπαίθρια προβολή, θα παρουσιάσει ο Άκης Καπράνος, κριτικός κινηματογράφου στην εφημερίδα Τα Νέα.
Η περιφρόνηση, του Jean-Luc Godard (1963), με τους Brigitte Bardot, Michel Piccoli, Fritz Lang κ.α.
Διασκευή του μυθιστορήματος « Il Desprezzo» του Alberto Moravia.
Διασκευάζοντας το μυθιστόρημα “Il Disprezzo” του Alberto Moravia, «Η περιφρόνηση» μάς παρουσιάζει την ιστορία της αποξένωσης του ζευγαριού Michel Piccoli και Brigitte Bardot, όταν ο πρώτος, ως συγγραφέας ασχολείται με τη μεταφορά της Ομηρικής Οδύσσειας σε σενάριο, για μια ταινία σε παραγωγή του αμερικανού Jack Palance με σκηνοθέτη τον Fritz Lang (ο οποίος παίζει τον εαυτό του).
• O αμερικανός παραγωγός Τζέρεμι Πρόκος (Jack Palance) προσλαμβάνει τον γνωστό αυστριακό σκηνοθέτη Φριτς Λανγκ (υποδύεται τον εαυτό του στην ταινία) προκειμένου να μεταφέρει στον κινηματογράφο την Οδύσσεια του Ομήρου. Η «καλλιτεχνική» προσέγγιση του σκηνοθέτη δεν τον ικανοποιεί και προσλαμβάνει τον συγγραφέα αστυνομικών ιστοριών Πολ Ζαβαλ (Michel Piccoli), για να επεξεργαστεί το σενάριο. Η σύγκρουση μεταξύ καλλιτεχνικής έκφρασης και εμπορικής απήχησης μοιάζει να ακολουθεί σε παράλληλη πορεία την αποξένωση του Πολ από την σύζυγό του Καμίλ (Brigitte Bardot)…
• Στο τεύχος του 1963 των Cahiers de cinema, Ο Jean-Luc Godard δήλωνε γι’ αυτήν την ταινία του: « Η περιφρόνηση για μένα είναι σαν μια ιστορία ναυαγημένων του δυτικού κόσμου, επιζώντων από το ναυάγιο της νεωτερικότητας, που μια μέρα φτάνουν, κατ’ εικόνα των ηρώων του Ιούλιο Βερν και του Ρόμπερτ Λούις Στήβενσον, σε μια μυστηριώδη έρημη νήσο, της οποίας το μυστήριο είναι η ανεξήγητη απουσία του μυστηρίου, δηλαδή η αλήθεια» …. « Η περιφρόνηση αποδεικνύει στα 149 πλάνα της, ότι στο σινεμά όπως και στη ζωή δεν υπάρχει τίποτα το μυστικό, τίποτα να διαλευκανθεί , το μόνο που μένει είναι η ζωή και το σινεμά» .