Μες στον καθρέφτη
Δείκτης κι αντίχειρας στο μέτωπο
απότομα ισιώνουν το κεφάλι
–πολύ θυμώνω με αυτή του τη συνήθεια–
το βλέμμα μου να τέμνει τον καθρέφτη.
Σε δύο ημισφαίρια το τριχωτό
χωρίζεται από δάχτυλα και χτένα
–με ταχυδακτυλουργική ακρίβεια–
χωρίζεται η λογική από την πένα.
Όσο κλαδεύει άλλο τόσο μηχανεύεται
πώς την ουσία των μαλλιών να ζωντανέψει
–τα προϊόντα πάντα βοηθούν–
τον όγκο και τη λάμψη να θεριέψει.
Ανάσταση τριχών δεν ονειρεύομαι
αγαπημένε κομμωτή της λεωφόρου Δέρβη
του Λόγου επανάσταση παιδεύομαι
μια νέα αρχή, εξ ορισμού διάφανη
όμοια με τη φωτεινή σου δέσμη.
Τι του αραδιάζω ανάμεσα σε ψαλιδίσματα, ψεκάσματα, φουρκέτες, ρόλεϊ, λειτουργικά καθίσματα και τι να καταλάβει; Κατά πώς λένε, άλλωστε, ιδέα δεν έχει ο κομμωτής τι υπαρξιακές συνάψεις διατρέχει το κεφάλι: το δίκιο του πελάτη, ο πληθωρισμός κι η φορολόγηση φορτώνουν διαχρονικά την καθημερινή δική του πάλη.
Ωστόσο, λέω, ταλαίπωρος
και καταϊδρωμένος τερματίζει
ταλαίπωρος και διάφανος
μ’ ένα του βλέμμα απροσδόκητο
μες στον καθρέφτη∙ μία θέση
μέσα στο ποίημα εξασφαλίζει.
Σύντομο βιογραφικό
Η Έρινα Χαραλάμπους γεννήθηκε στην Πάφο το 1980. Ζει στη Λευκωσία. Έχει εκδώσει τα ποιητικά βιβλία Πλεκτάνη (Θράκα 2020) και ΤΑΥ: είκοσι οκτώ ριπές και ένα πολεμικό ανακοινωθέν (Θράκα 2022).