Η νέα, προσφάτως εκδοθείσα, ποιητική συλλογή, τού Αντώνη Φωστιέρη, τιτλοφορείται ”Θάνατος ο Δεύτερος” (εκδόσεις Καστανιώτη, 2020), και συνιστά, αναμφηρίστως, έναν εισέτι εξελικτικό, αισθητικής τάξεως, αναβαθμό, στην πεντηκονταετή (1970 -) πολύπτυχη διαδρομή του στην Ars Poetica.

Ο Φωστιέρης, με κατακτημένη την προσωπική καλλιτεχνική ιδιοφωνία και δραστικότητα, αποτελεί πάντοτε μίαν εξόχως ενδιαφέρουσα και ανυπόκριτη, κρυσταλλωδώς καίρια και ευκρινέστατη ποιητική παρουσία στα ελληνικά γράμματα.
Στην προκειμένη ποιητική του κατάθεση, συνεχίζει να βαδίζει- ευτόλμως και προσηκόντως- στο γνώριμό του πλέον, αναστοχαστικό μονοπάτι, που ξεκίνησε με τα ”Τοπία του Τίποτα” (Καστανιώτης, 2013).
Η αίσθηση της περιττότητας, η α-νοησία της ύπαρξης( εν είδει ενός συμπαγούς, σαρτρικού, υπαρξιστικού ”αποήχου”), η ενδεχομενικότητα τού είναι, η διασπορά της ”αμφισβητησιακής” ”ροπής” και της σχετικιστικής ”εμμένειας” , ο ”ποιητολογικός” αναστοχασμός συναπαρτίζουν τα δεσπόζοντα θεματικά μοτίβα, που ”ποιητικοποιεί” αποτελεσματικά, ο Φωστιέρης, χάρη στην αρτίως δομημένη προφορικότητα και στον ενδότερο ρυθμικό τόνο της ποιητικής του ”ομιλίας”.
Μακριά από παντός είδους αλυσιτελείς, φενακιστικές φιλοσοφίζουσες αποφάνσεις, ο Φωστιέρης αντικρύζει, με αγαστή αφοβία, το ”τίποτα” και το ”μηδέν” ,ενός ολοκληρωτικά αμετάκλητα κατακερματισμένου, αλλοτριωτικού καθημερινού ”αργού” θανάτου.
Ο ατελεύτητος ”θάνατος” της καθημερινής πραγματικότητας,η κυρίαρχη επιδερμικότητα , η χαρακτηρολογική ελαφρότητα, η συναισθηματική ”αποεπένδυση”, η υλοφροσύνη συναποτελούν το σύμπαν, εντός του οποίου εγγράφεται η απέριττη, ολιγόλεκτη και οξύαιχμη ποίηση του Φωστιέρη.

ΖΩΗ

Ποιός να σκαρφίστηκε άραγε
Μια τέτοια φάρσα.

Χρυσή κασετίνα
Γεμάτη ως απάνω
Μ’ αγκάθια
Και χώματα.

Πρόκειται -εν τέλει- για μία ποίηση ακήρατη, μία ποίηση εν σκέψει, διαρκώς αποκαλυπτική της αθέατης πραγματικότητας, διηνεκώς σκεπτόμενη, ”εντέχνως” αυτοαναιρούμενη, εμπροθέτως αυτοϋπονομευόμενη, ειρωνική και βαθεία, που κείται πολύ μακριά από τις κυρίαρχες ποιητικίζουσες αισθηματολογίες, αλλά και από τις εφηβικά φίλαυτες κατασκευές εγκεφαλισμού,των δυσειδών ”ποιητικών” ημερών μας.

Πειραιάς, 22.04.2021.