Λίγες μέρες πριν την αλλαγή της χρονιάς και εν όψει της γιορτής των Χριστουγέννων, οι Εκδόσεις Θράκα έχουν την χαρά να διοργανώσουν το 1ο Christmas Bazaar της Θράκας, στο μπαρ Σπίρτο (Τζαβέλλα 9-13, Εξάρχεια) το τριήμερο 21-22-23 Δεκεμβρίου 2021.

Μαζί με τις ποιητικές συλλογές των εκδόσεων, που θα βρείτε σε εορταστικές προσφορές, θα έχετε την ευκαιρία να ακούσετε τους ίδιους τους δημιουργούς να μοιράζονται μαζί σας την ποιητική τους δουλειά, με έναν αριθμό παρουσιάσεων και αναγνώσεων που έχει προγραμματιστεί (πληροφορίες σχετικώς θα βρείτε αναλυτικότερα κάτωθι).

Σας περιμένουμε να τιμήσετε τους δημιουργούς μας και, με την αλληλεπίδραση και τις εντυπώσεις σας, να μας δώσετε την πολύτιμη ενθάρρυνση που χρειαζόμαστε, ώστε να συνεχίσουμε στον δύσκολο δρόμο της ποιητικής έκφρασης και δημιουργίας.

Την παρουσίαση και τον συντονισμό των εκδηλώσεων έχει αναλάβει ο ποιητής Νικόλας Κουτσοδόντης.

ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΔΕΥΤΕΡΗΣ ΗΜΕΡΑΣ 

22. 12. 2021
19.00 – 21.00

Λάμπρος Παπαδήμας,
Φάνης Παπαγεωργίου,
Αρτέμης Μαυρομάτης,
Βασιλεία Οικονόμου,
Ελένη Παπαλαμπροπούλου,
Νικόλας Μίχας,
Κλεομένης Παπαϊωάννου.

ΟΙ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ ΠΟΙΗΤΕΣ 

Λάμπρος Παπαδήμας

Ο Λάμπρος Παπαδήμας γεννήθηκε στην Αθήνα το 1988. Σπούδασε Παιδαγωγικά στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας κι εργάζεται ως δάσκαλος. Σπουδάζει Φιλοσοφία στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο και είναι υποψήφιος διδάκτορας στο Παιδαγωγικό τμήμα του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Ποιήματά του έχουν δημοσιευθεί σε έντυπα και ηλεκτρονικά λογοτεχνικά περιοδικά. Έχει εκδώσει μία ποιητική συλλογή με τίτλο «Μηχανική Θλίψη» (Γαβριηλίδης 2019, Θράκα 2021).

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΕΣ ΑΛΗΘΕΙΕΣ

στατιστικές αλήθειες
ταξινομούν
τον σφυγμό των κυττάρων μας
κι απογυμνώνουν
τη ζωή μας
από κάθε απόχρωση

λοιπόν
ζωή που καταχωρείται
σε φύλλα λογιστικά
και σε κατάστιχα
λέω πως πια
δεν χρησιμεύει πουθενά
παρά μονάχα σε προσθέσεις
μα κυρίως
σ’ αφαιρέσεις

———————————————————————————————-

Φάνης Παπαγεωργίου

 

ΠΕΡΑΣΜΑ

Τη μέρα Α κρέμασε το χαμόγελο της
από το περβάζι
κι αυτός κατοίκησε την πόρτα
την μέρα Α τον άγγιξε με τέτοιο στράφι
κι αυτός διαλύθηκε πριν μπει στον τρίφτη
την μέρα Α του έδειξε το ασπράδι των ματιών της
και έχασε το νήμα που τον συγκέντρωνε
την μέρα Β την κοίταζε να κοιμάται
που αυτή μπήκε σε νεκροφάνεια
την μέρα Β ευτύχησε
όταν άκουσε τα χτυπήματα των ποδιών της
μέσα στον ποδόγυρο

κι αυτή γέμισε το χώρο

 

αν η ζωή
που δεν είναι τίποτα άλλο
από αρθρωμένες μέρες
εν είδη σύμπαντος

τους έβρισκε

 

Θα έμπαιναν
ίσως
μέσα της

———————————————————————————–

Αρτέμης Μαυρομάτης

Ο Αρτέμης Μαυρομμάτης γεννήθηκε το 1990. Έχει εκδώσει τα ποιητικά βιβλία «Εν πλω» (2016), «Χασέπ» (2017) και «Η δολοφονία του Μαλτέζου και μια τίγρη» (2019), τα οποία κυκλοφορούν από τις εκδόσεις Θράκα.

Απόσπασμα από την ποιητική σύνθεση «Χασέπ»

«Εγώ δοξάζω εσένα κι αυτός τον άλλο. Τους άλλους αγαπάμε κι εμάς τους άλλους άρτο. Εγώ των άλλων κι εσύ στον άλλο κακή εγώ λαβή ορφανούς. Εσάς ειρήνη ότι εγώ του κόσμου τούτου και πλείονα φέρει εσείς εγώ. Ούτως ουδέν πυρ και ρήμα τότε πολλά. Μίσος τον κόσμο ο κόσμος εσάς ότι αμαρτία νυν κι εμένα δωρεάν. Ταύτα λατρεία κι εσάς αλήθεια εάν εκείνος περί δικαιοσύνης αλήθεια. Μόνος και νυν ζωή ταύτα παρά του κόσμου πληρώθηκε ίνα στον κήπο κέδροι»

 

———————————————————————————————

Βασιλεία Οικονόμου

Η Βασιλεία Οικονόμου γεννήθηκε το 1983 στον Πειραιά. Η πρώτη της ποιητική συλλογή με τίτλο «Το Υπόλοιπο της Αφαίρεσης» (εκδ. Γκοβόστης) εκδόθηκε το 2015 και συμπεριλήφθηκε στην τελική λίστα υποψηφίων για το βραβείο πρωτοεμφανιζόμενου στην ποίηση του περιοδικού «ο Αναγνώστης».

Το δεύτερο βιβλίο της “Εφήμερα ζώα”(εκδ.Θράκα),κυκλοφόρησε το 2018. Ποιήματά της έχουν δημοσιευθεί σε λογοτεχνικά περιοδικά της Ελλάδας και του εξωτερικού και έχουν μεταφραστεί στα αγγλικά, γερμανικά, κροατικά, αλβανικά και σλοβένικα.
Το λουλούδι της ευτυχίας

Η κυρία Μπάτλερ

πέθανε απόψε

Ξαφνικά, μαράθηκε

 

Σκέφτεσαι τι έφταιξε

Ίσως που της άλλαξες τη γλάστρα

– τέτοια φυτά θέλουν μια κάποια σταθερότητα –

ή το νερό, είναι αλλιώτικο

στο Παρίσι

 

Ίσως να πνίγηκε,

πιθανόν αυτό, λες

Όπως τόσοι και τόσοι άλλοι

 

Ύστερα

την τοποθέτησες προσεκτικά σε μια σακούλα

την έβαλες στον κάδο ανακύκλωσης

και μου είπες

ότι δεν μένει τίποτε άλλο εδω για εμάς

και είναι ήδη καλοκαίρι

Η θάλασσα έχει φτάσει στο μπαλκόνι

 

Μπορεί πλέον η καθεμιά

να πνιγεί από μόνη της

 

————————————————————————————————

Ελένη Παπαλαμπροπούλου

Η Ελένη Παπαλαμπροπούλου γεννήθηκε το 1980 στην Αθήνα. Ποιήματα της έχουν δημοσιευθεί σε λογοτεχνικά περιοδικά και ανθολογίες. Η πρώτη της ποιητική συλλογή με τίτλο Διάφανο Καταφύγιο (εκδ. Θράκα) συμπεριλήφθηκε στη βραχεία λίστα των βραβείων του περιοδικού «Ο Αναγνώστης» στα τρία καλύτερα της κατηγορίας πρωτοεμφανιζόμενοι στην ποίηση. Το βιβλίο σε συνεργασία με τον Φάρο Τυφλών της Ελλάδος έχει μεταγραφεί και εκτυπωθεί στο σύστημα ανάγνωσης και γραφής τυφλών Braille. Η ίδια μεταγράφει ποιήματα στη γραφή Braille με σκοπό την ευαισθητοποίηση του ευρύτερου κοινού και έχει μεταγράψει και επιμεληθεί την ανθολογία σύγχρονης ελληνικής ποίησης με τίτλο «Ποίηση σε Braille».

 

καρέκλες

υπάρχουν καρέκλες
που διαλέγουν σώματα
κι άλλες που έγειραν
από του μέσα κόσμου
το αδιόρατο βάρος
και δεν αντέχουν
παρά μόνο τη σιωπή

————————————————————————————————

Νικόλας Μίχας

Απόφοιτος της Δραματικής Σχολής του Ωδείου Αθηνών και του τμήματος Θεατρολογίας στο ΕΚΠΑ. Εργάζεται ως ηθοποιός και έχει εκδώσει δύο ποιητικές συλλογές, ενώ άρθρα και δοκίμια του δημοσιεύονται σε λογοτεχνικά περιοδικά.

 

Μικρές πράξεις εκδικητικότητας

 

να κλαις σιωπηλά τον θάνατο

να πλένεις τα χέρια σου αφού άγγιξες το σώμα σου

να καλλιεργείς ισόσθενα έρωτα και μίσος

να σκαρφαλώνεις την αντοχή κι η διαδρομή

να λαχανιάζει

να συγκρίνεις τις πατημασιές των ανθρώπων

να θέλεις τις μέρες που φεύγουν να ‘ρχεται

να προσπαθείς με εξομολογήσεις α ́ βαθμού

να θεραπεύσεις εγκαύματα γ  ́

να μην εφημερεύεις στα επείγοντα

—————————————————————————————-

Κλεομένης Παπαϊωάννου

O Kλεομένης Παπαϊωάννου γεννήθηκε το 1990 στην Αθήνα. Έχει σπουδάσει Πολιτικές Επιστήμες και Ιστορία, στο Πάντειο Πανεπιστήμιο. To 2015 συμμετείχε στο δεύτερο Φεστιβάλ Νέων Λογοτεχνών.

Και να που φτάσαμε τελικά ως εδώ,
να ερωτευόμαστε κάτω από σιδερένια βλέμματα
ως ένοχοι.
Να είμαστε εξαίρεση που τον κανόνα επιβεβαιώνει,
χρήσιμη βίδα στη μηχανή
που μας τσακίζει.
Ως πότε
θα διυλίζουμε τους εαυτούς μας
σε εσοπτικές μηχανές;

Από την ποιητική συλλογή ΔYΣΤ[Ρ]ΟΠΙΑ