Νέα Κυκλοφορία: «Το τέλος της θεραπείας», Σοφία Γουργουλιάνη

Το θεατρικό έργο της Σοφίας Γουργουλιάνη «Το τέλος της θεραπείας» χρησιμοποιεί την μορφή της αρχαίας ελληνίδας αστονόμου Αγλαονίκης. Η Αγλαονίκη έζησε τον 5ο αιώνα π.Χ. και για τη ζωή της γνωρίζουμε ελάχιστα πράγματα, κυρίως πως ήταν κόρη του βασιλιά Ηγήτορος και καταγόταν από τη Θεσσαλία. Επειδή περνούσε ώρες να παρατηρεί τον ουρανό, Ο λαός την νόμιζε μάγισσα με ικανότητα να κατεβάσει στη γη τη σελήνη. Βασισμένη σε αυτό η Γουργουλιάνη χρίζει την ηρωίδα της μάγισσα/ηγέτιδα μιας ομάδας λατρείας της γονιμότητας, η οποία ταξιδεύει στον κόσμο (Σκωτία, Γερμανία, Αθήνα) και στον χρόνο (από τα προϊστορικά χρόνια στο σήμερα ) δημιουργώντας μια οργιαστική πραγματικότητα και σύλληψη του κόσμου, αίροντας έτσι κάθε ταμπού και ηθικό σκάλωμα. Η ενασχόληση αυτής της ισχυρής γυναικείας παρουσίας με τα άστρα και το σύμπαν, ο δυναμισμός της, την συνδέει με την ανακάλυψη του σώματος. Η ίδια η μελέτη των άστρων, η επιστήμη, από τις μάγισσες  δημιουργεί τη βάση πάνω στην οποία η γνώση απελευθερώνει σωματικά και κοινωνικά.

Νικόλας Κουτσοδόντης

Στοιχεία βιβλίου

ISBN:978-618-5463-64-9
Αριθμός σελίδων: 88
Διαστάσεις: 12×19
Τιμή: 9,54
Έτος έκδοσης: 2024
Είδος: Θεατρικό

Δείγμα γραφής
***

Στη Σκωτία βρέθηκα, ξαφνικά.

Μέρα Νούμερο 1
Δεν είμαι Σκωτσέζα, αλλά θέλω να.

Μέρα Νούμερο 2
Άντρες. Πολλοί άντρες που κυνηγούν.

Μέρα Νούμερο 3
Απλώς πεινάω.

Μέρα Νούμερο 4
Παρακολουθώ τους άντρες.

Μέρα Νούμερο 5
Αποχρωματίζομαι ταχέως. Καλημέρα, Σκωτία.

Μιλάω άπταιστα προϊστορικά Σκωτσέζικα. Δεν ελέγχω τον Σκωτσέζο εαυτό μου. Χτυπάω παλαμάκια.

Άντρες γυμνοί σε άπταιστα προϊστορικά Σκωτσέζικα.

Κατεβάζω το φεγγάρι. Τάχα μου στ’ αλήθεια, τους το φέρνω στα πόδια. Το χώνω ανάμεσα στα μπούτια μου. Το φεγγάρι στέκει πάντα ακίνητο. Ανάβω τσιγάρο απ’ το φεγγάρι. Το τρώω λίγο λίγο. Φεγγάρι γιοκ. Ποτέ ξανά, Σκωτσέζοι μου δεν θα δείτε φεγγάρι να σας οδηγεί, να σας καθοδηγεί. Ποτέ κανείς σας δεν θα κατουρήσει το φεγγάρι.

Την πρώτη μέρα πιστεύουν πως μπορώ ακόμα και να προβλέψω το μέλλον.

Τραγουδώ σε άπταιστα προϊστορικά Ελληνικά ότι κάποτε υπήρξα άλλη. Γυμνή σε άπταιστα σωματικά ότι κάποιον Σκωτσέζο θ’ αγαπήσω.

Σύντομο βιογραφικό

Απόφοιτος Νομικής με διδακτορικό από το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας. Σεναριογράφος 2 ταινιών μικρού μήκους, «Ιστορίες για ΧΩΡΙΣ ανθρώπους» σε σκηνοθεσία Νικόλα Μακρή, 2020 και «Θεσσαλία Χ4» σε σκηνοθεσία Νάλιας Ζήκου, 2021. Το θεατρικό της «FAKE NEWS» παρουσιάστηκε σε ραδιοσκηνοθεσία Κυριακής Σπανού από το Θεσσαλικό Θέατρο το 2021. Το θεατρικό της έργο «IN MY HEAD» σε μορφή ποντκαστ επιλέχτηκε στο διαγωνιστικό τμήμα ποντκαστ του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης 2021 σε ραδιο-σκηνοθεσία Νάλιας Ζήκου. Το θεατρικό της έργο «Ο ΜΠΑΜΠΑΣ» έλαβε ειδική μνεία στο διαγωνιστικό τμήμα ποντκαστ του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης 2022. Συγγραφέας των κειμένων για την περφόρμανς «CATCH 1922» σε σκηνοθεσία Αθηνάς Χατζηαθανασίου στο πλαίσιο του «Όλη η Ελλάδα ένας Πολιτισμός» 2022. Συγγραφέας του θεατρικού έργου «CELE-BODY» παρουσιάστηκε στο OFF-OFF FESTIVAL 14 και 15 Ιουνίου 2023 και θα παρουσιαστεί στο θεατρικό χώρο «Κάμιρος» τον Μάιο του 2024 σε σκηνοθεσία Νάλιας Ζήκου. Συγγραφέας του θεατρικού έργου «Άτιτλο» που παρουσιάστηκε στο ADAPT FESTIVAL 3 τον Ιούνιο του 2023 με τον τίτλο «The healing process is over»  σε σκηνοθεσία Νάλιας Ζήκου και θα παρουσιαστεί στο θεατρικό χώρο “Στούντιο» στην Αθήνα τον Απρίλιο του 2024. Το θεατρικό της έργο «Η Εποχή του Κυνηγιού» παρουσιάστηκε στο BIOS τον Νοέμβριο του 2023 σε σκηνοθεσία Αθηνάς Χατζηαθανασίου. Συμμετοχή σε 2 συγγραφικές περφόρμανς «Νεκρικά Αντικείμενα», «Ιστορικά Αντικείμενα» στο θέατρο ΜΠΙΠ το 2019.