Το Κέντρο Σύγχρονης Μουσικής Έρευνας, στο πλαίσιο του Τριημέρου Σύγχρονης Μουσικής (http://www.ksyme.org/2021.html), που πραγματοποιείται με την υποστήριξη και υπό την αιγίδα του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού από 9 έως 11 Δεκεμβρίου 2021 στο Ωδείο Αθηνών, διοργανώνει, σε συνεργασία με τον σολίστ Πέτρο Στεργιόπουλο, το ρεσιτάλ «Φλάουτο & Ποίηση».
Πέμπτη 9 Δεκεμβρίου, ώρα 18:00, στο Ωδείο Αθηνών,
Ρηγίλλης & Βασιλέως Γεωργίου Β΄ 17-19, Αίθουσα «Άρης Γαρουφαλής».
Θα ακουστούν έργα για φλάουτο σόλο, που θα πλαισιωθούν ποιητικά από στίχους και ποιήματα για το φλάουτο και τη μουσική.
Την επιμέλεια του ανθολόγιου ποίησης υπογράφει ο ποιητής Αλέξιος Μάινας.
Μουσικά έργα:
Δημήτρης Δραγατάκης (1914-2001)
«Τρεις ομιλίες για φλάουτο σόλο» (Three Speeches, 1973)
Andante, Adagio, Presto
Νίκος Χαριζάνος (γενν. *1969)
«Τα φύλλα ψιθύριζαν στον απαλό αέρα» (The Leaves Whispered in the Breeze, Op. 145)
Edgar Varèse (1883-1965)
«Πυκνότητα 21,5» (Density 21.5) (1936)
Στέφανος Γαζουλέας (*1931)
«Δυο κομμάτια για φλάουτο σόλο» (Due pezzi per flauto solo, 1994)
Rubato, Ritmico
Νίκη Κρασάκη (*1986)
«Opus 1» (για φλάουτο σόλο, 2018)
Όσβαλντ Αμιράλης (*1967)
«Το τραγούδι του φεγγαριού» (Moon Song, 1995, rev. 2014) [Αφιερωμένο στον Πέτρο Στεργιόπουλο]
Άγγελος Μήτσιος (*1989)
«Ελεγειακό άσμα» (Chant élégiaque, για φλάουτο και ηλεκτρονικά, 2018)
Δημήτρης Μιχαηλίδης (1920-2002)
«Τρίπτυχο» (για φλάουτο σόλο, 1992)
~ * ~
Τα μουσικά έργα του ρεσιτάλ θα πλαισιωθούν από ποίηση:
Κλέμενς Μπρεντάνο (Clemens Brentano, 1778-1842, γερμανός ρομαντικός ποιητής), Άτιτλο ποίημα γνωστό ως «Βραδινή καντάδα», μετάφραση: Αλέξιος Μάινας.
Τάσος Λειβαδίτης (1922-1988), «Η μουσική», ποίημα από τη συλλογή: Βιολέτες για μια εποχή, 1985.
Μαρία Κούρση (γενν. *1958), Άτιτλο ποίημα από τη συλλογή: Πιστό αντίγραφο με μαλλιά, 1987.
Τάσος Λειβαδίτης (1922-1988), Στίχοι από το ποίημα «Συμβολικό βράδυ» της συλλογής: Ανακάλυψη, 1977.
Γιώργος Σεφέρης (1900-1971), Άτιτλο ποίημα από τη συλλογή: Τετράδιο γυμνασμάτων, 1940.
Νίκος Καρούζος (1926-1990), Στίχοι από το ποίημα «Ότι ανέβη θάνατος δια των θυρίδων» της συλλογής: Πενθήματα, 1969.
Δήμητρα Κωτούλα (*1974), «Τοπιογραφίες (VIII)», ποίημα από τη συλλογή: Τρεις νότες για μια μουσική, 2004.
Νίκος Εγγονόπουλος (1907-1985), Στίχοι από το ποίημα «Ο Σεβάχ Θαλασσινός» της συλλογής: Τα
κλειδοκύμβαλα της σιωπής, 1939.
Ελευθερία Κυρίτση (*1979), Στίχοι από το ποίημα «Η σκακιέρα του Αλεξάντρ Σκριάμπιν» της συλλογής: Χειρόγραφη πόλη, 2013.
Γιώργος Μαρκόπουλος (*1951), «Η μπάντα», ποίημα από τη συλλογή: Οι πυροτεχνουργοί, 1979.
Άννα Γρίβα (*1985), Στίχοι από το ποίημα «Νερό» της συλλογής: Σκοτεινή κλωστή δεμένη, 2017.
Οδυσσέας Ελύτης (1911-1996), Στίχος από το ποίημα «Adagio» της συλλογής: Προσανατολισμοί, 1940.
Γιάννης Τζανετάκης (*1956), «Σι μπεμόλ», ποίημα από τη συλλογή: Θαμπή πατίνα, 2017.
Γιάννης Ρίτσος (1909-1990), Άτιτλο ποίημα από τη συλλογή: Κάποτε, γραμμένο στην Αθήνα, 5.12.1977.
Μιλτιάδης Μαλακάσης (1869-1943), «Μουσική», ποίημα από τη συλλογή: Πεπρωμένα, 1909.
Μαρία Λαϊνά (*1947), Άτιτλο ποίημα από τη συλλογή: Εδώ, 2003.
Νικηφόρος Βρεττάκος (1912-1991), «Από πού έρχεται η μουσική», ποίημα από τη συλλογή: Το βάθος του κόσμου, 1961.
Κώστας Μαυρουδής (*1948), Στίχοι από το ποίημα «Φθινόπωρο ή Παραίνεση για μια φωτογραφία» της
συλλογής: Τέσσερις εποχές, 2010.
Τάσος Λειβαδίτης (1922-1988), Στίχοι από το ποίημα «Ο δήμιος» της συλλογής: Νυχτερινός επισκέπτης, 1972.
Γεράσιμος Βουτσινάς (*1958), «Το άλλο μισό», ποίημα από τη συλλογή: Το χρονικό μιας αστραπής, 2021.
Γιάννης Ρίτσος (1909-1990), «Ο αυλητής», ποίημα από τη συλλογή: Επαναλήψεις – Β΄, γραμμένο στη Λέρο, 29.10.1968.
Ιωάννης Πολέμης (1862-1924), Στίχοι από το ομώνυμο ποίημα της συλλογής: Το παλιό βιολί, 1909.
Μανόλης Πρατικάκης (*1943), «Φλεγόμενο φλάουτο», ποίημα από τη συλλογή: Το σώμα της γραφής, 1982.
Οι ποιητικές επιφράσεις (οι στίχοι για το φλάουτο), που θα ακουστούν μετά από κάθε μουσικό έργο, ανήκουν στις συλλογές: Ανακάλυψη (1977), Βιολέτες για μια εποχή (1985) και Τα χειρόγραφα του φθινοπώρου (posthumous 1990) του ποιητή Τάσου Λειβαδίτη.
Ανθολόγηση: Αλέξιος Μάινας – Απαγγελία: Πέτρος Στεργιόπουλος.
~ *~
Η είσοδος είναι ελεύθερη – μόνο με πιστοποιητικό πλήρους εμβολιασμού και ταυτότητα.
Όλα τα μέτρα προστασίας κατά της πανδημίας, με βάση τους ισχύοντες πρόσφατους κανονισμούς, θα τηρηθούν.
Λόγω έργων η πρόσβαση στον χώρο γίνεται από την οδό Βασιλέως Γεωργίου Β΄
Πληροφορίες πρόσβασης στο Ωδείο Αθηνών εδώ.
Πρόγραμμα (PDF) Τριημέρου εδώ.